Onze aanpak

Werken met Nieuwe Wending is vaak net even anders dan anders. Dat horen we vaak. Moeten we ook weer niet overdrijven, welnee zeg. En toch kun je maar beter voorbereid zijn. Afhankelijk van de klantvraag stemmen wij onze werkwijze af. Als we het complete traject doorlopen bestaat dat uit onderstaande vier stappen.

 

Zien

Als je mensen anders wilt laten zien of doen, gaat daar altijd onderzoek aan vooraf. Soms vraagt het om uitvoerig literatuuronderzoek, soms kun je volstaan met een focusgroep-middag. Aan de hand van vijf gedragslenzen schetsen we het psychologisch landschap van jouw doelgroep.

 

Vertalen

Met de inzichten van jouw doelgroep maken we een strategie. Kennis van breintechnieken én van communicatie zijn de ruggengraat van dit plan. Dat bestaat uit interventies en communicatieacties. Eenvoudig opgeschreven bovendien! Zodat je niet aan Harvard hoeft te hebben gestudeerd om het te begrijpen.

 

Doen

En dan aan de slag. Het kan van alles zijn. Naast een advies of het maken van een strategie, voeren we ook zelf uit: we maken campagnes, schrijven brieven, vullen websites, organiseren bijeenkomsten en produceren video’s. Het fijne is dat de inzichten uit stap 1 en de vertaling uit stap 2 er voor zorgen dat het meeste denkwerk al is gedaan. Nu gaan we doen! Vaak doen we – jij als opdrachtgever en wij als bureau – dat samen.

 

Meten

Welke interventies dragen bij aan je doel? Wat werkt wel en wat niet? Effectmeting is een wezenlijk onderdeel van onze aanpak. Wat is het resultaat en hoe gaan we verder?

In de praktijk

Wil je kennismaken met Nieuwe Wending?