Wij werken vaak net een tikje anders dan anderen.

Resultaat meten

Interventies op communicatiegebied moeten altijd leiden tot een concrete opbrengst. Uit te drukken in conversie, in geld, in tijd, in plezier, in perceptie of in een andere eenheid. Daarom spreken we in elke opdracht af wat het gewenste resultaat moet zijn van onze interventie. Niet altijd eenvoudig, wel noodzakelijk. Want als je inspanningen op het gebied van communicatie uitvoert zonder meetbaar effect, blijft het gissen naar wat je bij ons nu eigenlijk hebt gekregen voor je euro’s.

De best onderbouwde aanname

Communicatie kan heel eenvoudig zijn. Is er een gezamenlijk idee over de communicatie-interventie die zou kunnen helpen? Vergeet de ingewikkelde plannen, we gaan het dan gewoon doen. Wel even A/B-testen om te kijken of het echt werkt.

Nader onderzoek nodig

Als er nog geen idee is over de oplossing, gaan we op onderzoek. We analyseren weerstanden, motieven en de omgeving. Brengen doelgedrag in kaart en bedenken passende interventies. Pas daarna gaan we aan de slag.

Kennis & wetenschap

We zijn geen kamergeleerden, maar wel dol op onderbouwing. Als we een aanpak voorstellen, vertellen we er graag bij waarom we daarvoor gekozen hebben.

Het Nieuwe Wending 360° -model

De basis van onze manier van werken is ons 360° model. Langs vier stappen – weten, vertalen, doen en vertellen – maken we de cirkel van marketingcommunicatie rond. Het 360° model combineert de theorie op het gebied van marketing, communicatie en gedragswetenschap met een praktische en pragmatische aanpak. Een van de voordelen is bovendien dat je er gemakkelijk en snel mee aan de slag kunt.

Het hele model doorlopen, is wat wij de ‘Koninklijke Route’ noemen. Daar kun je voor kiezen en soms is dat nodig. Vaak zijn er echter al meer stappen gezet dan je je realiseert. Het model helpt dan om te ordenen wat er is en maakt duidelijk welke puzzelstukjes nog ontbreken.

Wil je kennismaken met Nieuwe Wending?