Jouw thuis, mijn huis: 

Hoe krijg je als woningcorporatie je huurders in beweging?

Op maandag open je hoopvol je postvak. Helaas. Weer geen reactie op de brief waarin je de interesse voor isolatiemaatregelen peilde bij huurders. En ook voor de aangeboden tochtstrips lijkt geen animo. Nog maar een brief naar versturen? Je twijfelt, en klikt ondertussen gedachteloos op de binnengekomen e-mail met titel “DIT KAN ZO NIET LANGER!!!”.  Het blijkt wederom een klacht van de huurders op nummer 38.  “De smoezelige kliko’s in de voortuin van de buurman blokkeren mijn huis-met-view.” Zuchtend versleep je de mail naar het mapje ‘Klachten nr. 38’.

 

Als woningcorporatie krijg je te maken met veel verschillende type huurders. Andere achtergronden, overtuigingen, normen en daarmee grote kans op verschillende perspectieven die samenkomen. En samen wonen. Kortom, een mogelijke bron voor weerstand. Hoe ga je hiermee om? En hoe zorg je er als woningcorporatie voor dat je deze huurders daadwerkelijk in beweging krijgt?

 

In dit lunchcollege nemen we je mee in de breintechnieken die jij kunt inzetten voor een succesvolle communicatie met je huurders, zodat zij meebewegen in een richting die voor alle partijen werkt. Zonder dat je weerstand opwekt. Want tevreden huurders maken ook jouw dag een stuk leuker!

 

 

Praktisch

➜ Donderdag 27 juni 

➜ Van 12:00 tot 13:00 uur

➜ Online

➜ Gratis

 

Ik doe mee!

Naam(Vereist)
Toestemming(Vereist)